Sorglig dag


Idag är en sorglig dag. Idag var det min kära mormors begravning.
Trots det sorgliga i det att min mormor inte finns hos oss längre var begravningen vacker.

Prästen var väldigt duktig likaså han som spelade orgeln (organisten ? ) .
Blommorna, kransen och kistan var väldigt vackra.

Det känns tomt och jag kommer alltid sakna och beundra min mormor.  Trots tidiga svårigheter och händelser reste min mormor på sig och gick vidare genom livet väldigt godhjärtad, generiös och snäll.

En äkta människa som prästen uttryckte det.
Du var den bästa av oss i mina ögon...Tack för allt igen......





Handbuketter till min kära Mormor.

Livets gång är sorglig. Men man kan inte göra så mycket åt det.
Man kan inte få tillbaka någon som gått bort.

Man kan inte åka tillbaka i tiden och ändra på saker hur mycket man än vill.  Man måste acceptera, gå vidare. Sörja och minnas ljusa stunder. Jag önska ändå det var annorlunda.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0