Nytt år, nya tag och jag gillar verkligen inte SJ!!

Ja nu är det år 2010. God fortsättning alla..

Jag har hunnit arbeta två veckor efter ledigheten. Ledigheten blev ju tyvärr inte riktigt som jag tänkt. Minns den mest med sorg.   

Det har ändå gått skapligt att arbeta igen. Man får en hel del annat att tänka på än att gräva ner sig i djupa tankar. Fast när det är helg igen hinner ändå tankarna komma fram.

Min pendling mellan Västerås och Stockholm har verkligen inte börjat bra detta år. SJ kan verkligen konsten att  irritera folk. Det har varit enormt många försenade tåg, det är vagnbrist och strömlösa tåg. De flyttar fram avgångstider hela tiden och man får stå upp hela vägen mellan Stockholm och Västerås. Föresten är inte det en säkerhetsfråga att ha massvis med folk som står upp i vagnarna!! Tänk om någonting skulle hända, en olycka exempelvis!!

Läste och hörde även att en höjning av pendlarkortet är på gång, 600kr kan det bli till och med. Pendlarkortet är inte precis billigt idag och man får tillbaka bara typ en tredjedel av pengarna man lägger ut. SJ kan göra hur de vill känns det som.  När det tar 2,5 timmar att ta sig till stockholm från västerås, som det var för mig i veckan, är nått verkligen fel.Man har möjlighet att klaga och få pengarna tillbaka men då måste man kopiera biljett och/eller pendlarkort och sända in. Det är ju bara det att pendlarkortet är kopieringssäkert så det går ej att kopiera :-(( 

Känns verkligen botten att vara pendlare idag.

Funderar starkt på att skaffa någon liten lägenhet i Stockholm att hyra.



Kommentarer
Postat av: hannah

Du kan inte köra bil till Stockholm..? Hoppas det jobbiga släpper o du minns allt det fina..Kram..

2010-01-16 @ 23:14:28
URL: http://hannah-aa.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Tyvärr har jag ingen bil längre och även om jag hade det skulle det nog bli svårt. Det är ganska tufft i trafiken med stress och halka vid snöväglag. Det är även kostsamt med tullarna i Stockholm och inte minst bensinen.



Tack för den fina omtanken. Jo det känns nog lite bättre med tiden och man minns mer det fina. Tar nog tid för saknaden och sorgen att dämpa sig när någon, oavsett ålder, går bort som är en väldigt nära.

2010-01-17 @ 00:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0