Vägskäl i livet

 

En dikt om att inte riktigt alltid ha koll på vart man skall gå...


Nu står jag där igen,
vid ett vägskäl.
Som vanligt har jag ingen aning om vart jag skall gå.
I mitt inre råder kaos och känslorna styr mig åt alla håll samtidigt.

Om jag kunde så skulle jag dela mig själv i lika stora bitar och skicka ut var och en att kolla vägen framför.
Det vore så lätt om jag aldrig behövde ta ett steg ut i det okända blå.
Det vore så lätt om vägen aldrig delade sig.


Har du känt dig så någon gång? Hur har du kunnat bestämma dig för vilken väg du ska ta när du dras mot flera val och kan inte bestämma dig??

Känns som jag håller på att gå i flera bitar.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jag har kommit till mitt vägskäl och vet inte vart jag skall ta vägen!

Visst vore det bra med en rak väg som inte krävde val av mig?

Känner att jag går på en frusen sjö, vad händer med mig när isen smälter?

2011-03-05 @ 10:39:52
URL: http://kailiyinyang.blogg.se/
Postat av: Rex

Snygg bild :D

2011-11-22 @ 16:48:02
URL: http://rex.regeborg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0