Stockholms officiella besöksguide - Önske Aktiviteter

Jag har funnit en ganska bra hemsida där man kan finna olika roliga aktiviteter, sevärdheter och evenemang i vår storstad, Stockholm. Hemsidan visar även när vissa aktiviter är möjliga osv. För att komma till sidan klicka här Stockholms officiella besöksguide.

Tycker det är lite synd att jag som arbetar i Stockholm men bor i Västerås är väldigt sällan på någon aktivitet i Stockholm. Det beror nog på att tågen hem går så tidigt och man behöver övernatta osv.  om man vill vara ute någorlunda sent.

Men det finns så mycket mer att göra, se och uppleva i Stockholm än i Västerås tycker jag.

Här nedan kommer några saker som finns på Stockholms officiella besöksguide som jag skulle vilja se/göra:

 

GÅ på balett/opera på Kungliga Operan. Pär Isbergs version av Tjajkovskijs berömda balett har undertiteln Petters och Lottas jul går just nu på Kungliga Operan.



Jag skulle vilja uppleva Stockholms i särklass mest spektakulära utsikt – fullständigt hisnande från Gondolen som hänger högt över Stockholms hamninlopp har jag hört.


 

Någonting ytterligare jag skulle vilja göra är att gå på en härlig musikalisk upplevelse iform av antingen en konsert eller musikal.

Varför inte Andrew Loyd Webbers Cats?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0