Dikt om sorg och saknad

En vacker dikt om längtan men som jag tolkar den kan den också handla om sorg och saknad. Dikten tror jag kan gå rakt in i hjärtat för många som mist någon nära som den gör för mig.

LÄNGTAR EFTER DIG
- av Siv Andersson

I hjärtat finns ett rum
som bara är för dig.
Och var jag än tar plats
så finns du här hos mig.

Jag hör din varma röst
som inspelad musik.
Jag lyssnar om igen
för den är helt unik.

I mörker och i ljus
ditt ansikte jag ser.
Ur minnet tar jag fram
de bilder där du ler.

Men bland allt du är för mig
finns något svårt att bära
- min längtan efter dig
när jag inte längre har dig nära.



Kommentarer
Postat av: emma

Skitfin! <33 (;

2010-11-29 @ 20:19:15
URL: http://www.emmahansson-emma.blogspot.com
Postat av: Anna

Underbar dikt <3

2011-05-30 @ 21:17:50
Postat av: Madde

gud vad jag vill säga den till min före detta bästa vän som jag har mer känslor för, .....han hatar mig nu :( utan anledning.....men meningslöst att berätta han kommer bara skratta.. :8 hjälp???

2011-09-18 @ 20:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0